Nabór na wolne stanowisko pracy - Adiunkt w dziale etnografii
												Załącznik nr 2 do Regulaminu
MUZEUM ZIEMI SĄDECKIEJ
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO PRACY
Adiunkta w dziale etnografii
				
							MUZEUM ZIEMI SĄDECKIEJ
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO PRACY
Adiunkta w dziale etnografii
				1.    Wymagania niezbędne:
1) wykształcenie wyższe II stopnia lub jednolite studia magisterskie na kierunku etnografia, etnologia, antropologia kulturowa;
2) biegła obsługa komputera – pakiet MS OFFICE ( Word, Excel, Power Point);
3) wysoka kultura osobista;
4) duże zaangażowanie w pracę, dokładność, rzetelność, bardzo dobra organizacja pracy oraz umiejętność pracy pod presją czasu;
5) komunikatywność oraz umiejętność pracy samodzielnej i w zespole;
2. Wymagania dodatkowe:
1) co najmniej dwuletnie doświadczenie w pracy w muzeum o profilu etnograficznym lub instytucji kultury zajmującej się dziedzictwem kulturowym;
2) znajomość zagadnień związanych z etnografią wsi polskiej w szczególności tradycyjnej kultury ludowej Sądecczyzny,
3) znajomość podstawowych zagadnień związanych z muzealnictwem skansenowskim oraz organizacją wystaw muzealnych,
4) umiejętność wykonywania opisów inwentaryzatorskich eksponatów etnograficznych,
5) umiejętność prowadzenia badań etnograficznych terenowych i archiwalnych i opracowywania ich wyników,
6) znajomość języka angielskiego lub niemieckiego w mowie i piśmie w stopniu co najmniej dobrym,
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) Prowadzenie działalności naukowo-badawczej, samodzielnie i wspólnie z innymi pracownikami, w ramach statutowej działalności muzeum, w szczególności w zakresie związanym z kulturą ludową Sądecczyzny, przygotowywanie opracowań, publikowanie wyników badań, udział w konferencjach i projektach naukowo-badawczych,
2) Czuwanie nad stroną merytoryczną ekspozycji stałych w Sądeckim Parku Etnograficznym oraz jego filii – Muzeum Lachów Sądeckich w Podegrodziu,
3) Udostępnianie zbiorów zwiedzającym i specjalistyczne oprowadzanie po ekspozycji SPE,
4) Przygotowywanie ekspozycji stałych i wystaw czasowych, szczególnie z zakresu etnografii oraz kultury ludowej Sądecczyzny: opracowanie scenariuszy, uzgodnienia dotyczące aranżacji plastycznej, przygotowanie tekstów, realizacja wystawy
5) Pozyskiwanie obiektów etnograficznych z terenu statutowej działalności muzeum: poszukiwanie i typowanie eksponatów, oględziny zgłoszonych obiektów i ich wstępna kwalifikacja do zakupu,
6) Opracowywanie zgodnie z działalnością statutową dla celów dydaktycznych i naukowych zbiorów działu etnograficznego: opracowanie kart katalogowych (naukowe i rzeczowe) do nabytków bieżących, digitalizacja zbiorów,
7) Prowadzenie dokumentacji zbiorów działu etnograficznego: przygotowywanie danych do protokołów zdawczo-odbiorczych, sporządzanie opisu zabytków muzealnych i ze zbiorów obcych oraz przeprowadzanie kwerend w zbiorach działu oraz zasobach archiwum etnograficznego,
8) Przygotowanie i realizacja w porozumieniu z kierownikiem oddziału plenerowych wydarzeń etnograficznych, artystycznych i edukacyjnych w Sądeckim Parku Etnograficznym: opracowanie scenariuszy i budżetu wydarzeń, ustalenia z wykonawcami, przygotowanie niezbędnych dokumentów, koordynacja imprezy,
9) Przygotowanie i prowadzenie projektów badawczych, popularyzatorskich i wystawienniczych w ramach dotacji pozyskanych ze środków MKiDN oraz innych źródeł zewnętrznych,
10) Działalność popularyzatorska i edukacyjna: prowadzenie lekcji muzealnych, warsztatów, dyżury w innych oddziałach i filiach Muzeum, a także prowadzenie innych form upowszechniania wiedzy etnograficznej,
11) Współpraca z innymi działami w zakresie bieżącej działalności Muzeum,
 
 
4. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny oraz CV,
2) kwestionariusz osobowy, wg wzoru dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
3) kserokopie świadectw pracy (jeśli takie posiada) lub oświadczenie kandydata w przypadku trwającego stosunku pracy,
4) oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego stanowiska,
5) zaświadczenia o niekaralności w zakresie przestępstw określonych w rozdziale XIX i XXV kk, w art.189a i art.207 kk oraz w ustawie o przeciwdziałaniu narkomani w przypadku kandydatów przyjmowanych na stanowiska związane z działalnością edukacyjną, artystyczną i upowszechniającą kulturę prowadzoną w ramach statutowej działalności Muzeum, w tym w szczególności związaną z prowadzeniem warsztatów, lekcji oraz oprowadzaniem grup zorganizowanych i indywidulanych zwiedzających
6) oświadczenie dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie w Muzeum Ziemi Sądeckiej - zgoda na weryfikację kandydata w Rejestrze Sprawców Przestępstw na tle Seksualnym- wg załączonego wzoru
7) kserokopie dokumentów potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
8) inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
 
Oferta dotyczy umowy o pracę na pełny etat, docelowo na czas nieokreślony.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać lub przesłać w terminie do dnia 12 listopada 2025r. godz. 14.00 pod adresem: Muzeum Ziemi Sądeckiej, ul. Jagiellońska 56 , 33-300 Nowy Sącz w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko Adiunkta”.
Aplikacje, które wpłyną do Muzeum po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane i będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną a następnie niszczone.
Z regulaminem naboru można się zapoznać w Muzeum Ziemi Sądeckiej przy ul. Jagiellońska 56 oraz na stronie www.muzeum.sacz.pl. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 18 443-77-08 w.119
Obowiązująca w Muzeum Wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych znajduje się na stronie internetowej pod adresem: https:// muzeum.sacz.pl/naruszenia/.
Klauzula informacyjna w zakresie danych osobowych podanych przez kandydata do pracy:
Działając na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – dalej „RODO”), informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Muzeum Ziemi Sądeckiej z siedzibą w Nowym Sączu ul. Jagiellońska 56 33-300 Nowy Sącz, zwane dalej Administratorem,
2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu rekrutacji na wolne stanowisko pracy,
3) Podstawę prawną przetwarzania danych stanowi
a) obowiązek prawny wynikający z art. 221 § 1 kodeksu pracy, w zakresie danych wskazanych w tym przepisie (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
b) podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
c) zgoda, w zakresie danych wykraczających poza zakres określony w art. 221 § 1 kodeksu pracy (art. 6 ust. 1 lit. a RODO)
4) odbiorcą Pani/Pana danych osobowych mogą być:
a) podmioty, którym Administrator zleci usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych,
b) organy uprawnione na podstawie przepisów prawa, w tym sądy i inne organy administracji publicznej.
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną a następnie niszczone.
6) posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia i ograniczenia przetwarzania - na zasadach określonych w RODO,
7) jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
8) ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie dotyczących Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO,
9) podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, ale w zakresie w jakim przetwarzanie danych jest niezbędne w celu przeprowadzenia rekrutacji, konsekwencją niepodania tych danych będzie brak możliwości udziału w rekrutacji,
10) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych: tel. 600-896-868, adres do korespondencji: Muzeum Ziemi Sądeckiej, ul. Jagiellońska 56, 33-300 Nowy Sącz, e-mail: sekretariat@muzeum.sacz.pl.
			1) wykształcenie wyższe II stopnia lub jednolite studia magisterskie na kierunku etnografia, etnologia, antropologia kulturowa;
2) biegła obsługa komputera – pakiet MS OFFICE ( Word, Excel, Power Point);
3) wysoka kultura osobista;
4) duże zaangażowanie w pracę, dokładność, rzetelność, bardzo dobra organizacja pracy oraz umiejętność pracy pod presją czasu;
5) komunikatywność oraz umiejętność pracy samodzielnej i w zespole;
2. Wymagania dodatkowe:
1) co najmniej dwuletnie doświadczenie w pracy w muzeum o profilu etnograficznym lub instytucji kultury zajmującej się dziedzictwem kulturowym;
2) znajomość zagadnień związanych z etnografią wsi polskiej w szczególności tradycyjnej kultury ludowej Sądecczyzny,
3) znajomość podstawowych zagadnień związanych z muzealnictwem skansenowskim oraz organizacją wystaw muzealnych,
4) umiejętność wykonywania opisów inwentaryzatorskich eksponatów etnograficznych,
5) umiejętność prowadzenia badań etnograficznych terenowych i archiwalnych i opracowywania ich wyników,
6) znajomość języka angielskiego lub niemieckiego w mowie i piśmie w stopniu co najmniej dobrym,
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) Prowadzenie działalności naukowo-badawczej, samodzielnie i wspólnie z innymi pracownikami, w ramach statutowej działalności muzeum, w szczególności w zakresie związanym z kulturą ludową Sądecczyzny, przygotowywanie opracowań, publikowanie wyników badań, udział w konferencjach i projektach naukowo-badawczych,
2) Czuwanie nad stroną merytoryczną ekspozycji stałych w Sądeckim Parku Etnograficznym oraz jego filii – Muzeum Lachów Sądeckich w Podegrodziu,
3) Udostępnianie zbiorów zwiedzającym i specjalistyczne oprowadzanie po ekspozycji SPE,
4) Przygotowywanie ekspozycji stałych i wystaw czasowych, szczególnie z zakresu etnografii oraz kultury ludowej Sądecczyzny: opracowanie scenariuszy, uzgodnienia dotyczące aranżacji plastycznej, przygotowanie tekstów, realizacja wystawy
5) Pozyskiwanie obiektów etnograficznych z terenu statutowej działalności muzeum: poszukiwanie i typowanie eksponatów, oględziny zgłoszonych obiektów i ich wstępna kwalifikacja do zakupu,
6) Opracowywanie zgodnie z działalnością statutową dla celów dydaktycznych i naukowych zbiorów działu etnograficznego: opracowanie kart katalogowych (naukowe i rzeczowe) do nabytków bieżących, digitalizacja zbiorów,
7) Prowadzenie dokumentacji zbiorów działu etnograficznego: przygotowywanie danych do protokołów zdawczo-odbiorczych, sporządzanie opisu zabytków muzealnych i ze zbiorów obcych oraz przeprowadzanie kwerend w zbiorach działu oraz zasobach archiwum etnograficznego,
8) Przygotowanie i realizacja w porozumieniu z kierownikiem oddziału plenerowych wydarzeń etnograficznych, artystycznych i edukacyjnych w Sądeckim Parku Etnograficznym: opracowanie scenariuszy i budżetu wydarzeń, ustalenia z wykonawcami, przygotowanie niezbędnych dokumentów, koordynacja imprezy,
9) Przygotowanie i prowadzenie projektów badawczych, popularyzatorskich i wystawienniczych w ramach dotacji pozyskanych ze środków MKiDN oraz innych źródeł zewnętrznych,
10) Działalność popularyzatorska i edukacyjna: prowadzenie lekcji muzealnych, warsztatów, dyżury w innych oddziałach i filiach Muzeum, a także prowadzenie innych form upowszechniania wiedzy etnograficznej,
11) Współpraca z innymi działami w zakresie bieżącej działalności Muzeum,
4. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny oraz CV,
2) kwestionariusz osobowy, wg wzoru dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
3) kserokopie świadectw pracy (jeśli takie posiada) lub oświadczenie kandydata w przypadku trwającego stosunku pracy,
4) oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego stanowiska,
5) zaświadczenia o niekaralności w zakresie przestępstw określonych w rozdziale XIX i XXV kk, w art.189a i art.207 kk oraz w ustawie o przeciwdziałaniu narkomani w przypadku kandydatów przyjmowanych na stanowiska związane z działalnością edukacyjną, artystyczną i upowszechniającą kulturę prowadzoną w ramach statutowej działalności Muzeum, w tym w szczególności związaną z prowadzeniem warsztatów, lekcji oraz oprowadzaniem grup zorganizowanych i indywidulanych zwiedzających
6) oświadczenie dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie w Muzeum Ziemi Sądeckiej - zgoda na weryfikację kandydata w Rejestrze Sprawców Przestępstw na tle Seksualnym- wg załączonego wzoru
7) kserokopie dokumentów potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
8) inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
Oferta dotyczy umowy o pracę na pełny etat, docelowo na czas nieokreślony.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać lub przesłać w terminie do dnia 12 listopada 2025r. godz. 14.00 pod adresem: Muzeum Ziemi Sądeckiej, ul. Jagiellońska 56 , 33-300 Nowy Sącz w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko Adiunkta”.
Aplikacje, które wpłyną do Muzeum po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane i będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną a następnie niszczone.
Z regulaminem naboru można się zapoznać w Muzeum Ziemi Sądeckiej przy ul. Jagiellońska 56 oraz na stronie www.muzeum.sacz.pl. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 18 443-77-08 w.119
Obowiązująca w Muzeum Wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych znajduje się na stronie internetowej pod adresem: https:// muzeum.sacz.pl/naruszenia/.
Klauzula informacyjna w zakresie danych osobowych podanych przez kandydata do pracy:
Działając na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – dalej „RODO”), informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Muzeum Ziemi Sądeckiej z siedzibą w Nowym Sączu ul. Jagiellońska 56 33-300 Nowy Sącz, zwane dalej Administratorem,
2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu rekrutacji na wolne stanowisko pracy,
3) Podstawę prawną przetwarzania danych stanowi
a) obowiązek prawny wynikający z art. 221 § 1 kodeksu pracy, w zakresie danych wskazanych w tym przepisie (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
b) podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
c) zgoda, w zakresie danych wykraczających poza zakres określony w art. 221 § 1 kodeksu pracy (art. 6 ust. 1 lit. a RODO)
4) odbiorcą Pani/Pana danych osobowych mogą być:
a) podmioty, którym Administrator zleci usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych,
b) organy uprawnione na podstawie przepisów prawa, w tym sądy i inne organy administracji publicznej.
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną a następnie niszczone.
6) posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia i ograniczenia przetwarzania - na zasadach określonych w RODO,
7) jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
8) ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie dotyczących Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO,
9) podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, ale w zakresie w jakim przetwarzanie danych jest niezbędne w celu przeprowadzenia rekrutacji, konsekwencją niepodania tych danych będzie brak możliwości udziału w rekrutacji,
10) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych: tel. 600-896-868, adres do korespondencji: Muzeum Ziemi Sądeckiej, ul. Jagiellońska 56, 33-300 Nowy Sącz, e-mail: sekretariat@muzeum.sacz.pl.
